فیبروز ابرو چیست؟ بررسی مزایا و معایب فیبروز ابرو
دسامبر 28, 2022
نمایش همه

مهمترین فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ چیست

در سال های اخیر که روش های میکرو ابرو برای زیباسازی ابرو بسیار پرطرفدار شده شاید مهمترین سوالی که پرسیده میشود فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن که اتفاقا برای انتخاب بهترین روش دانستن این مسئله مهم است در ادامه مطلب با اساسی ترین تفاوت های این روش ها آشنا می شوید.

برای دانستن فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن بهتر است ابتدا با توضیحات مختصری با این روش ها آشنا شویم

میکروبلیدینگ چیست: میکروبلیدینگ یا میکرو ابرو  ازروش های آرایش نیمه دائم است که برای زیبا سازی ابرو بسیار کاربرد دارد این روش با ابزار دستی قلم بلید و تیغ بلید انجام میشود.

میکروپیگمنتیشن چیست: میکروپیگمنتیشن که به آرایش دائم نیز معروف است با دستگاه برقی انجام میشود و بجز ابرو برای چشم لب و بدن هم بسیار کاربرد دارد.

فیبروز ابرو چیست: فیبروز ابرو پترن و الگوهایی هستند که توسط آکادمی فی ارائه شده  و برای طراحی ابرو به روش دستی یا دستگاه برقی میتوان استفاده کرد البته پترن های فیبروز ابرو بیشتر با روش دستی انجام میشود.

تفاوت  فیبروز و میکروبلیدینگ

Differences between phibrows and microblading

همانطور که در توضیحات پیشتر خواندیم متوجه شده ایم،  در اصل فیبروز روش به روز شده هاشور و شیدینگ ابرو است که به روش میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن میتوان الگوهای آن را طراحی کرد و روش  فیبروز ابرو زیرمجموعه میکرو ابرو است به همین دلیل مزایا و معایب و ماندگاری  فیبروز بستگی به این دارد که با ابزار دستی انجام شده باشد یا با دستگاه برقی.

تفاوت  فیبروز با میکروپیگمنتیشن

The difference between phibrows and micropigmentation

این دو نیز تفاوتی ندارند چون فیبروز الگوهای طراحی ابرو است که بعضی ازین الگوها را میتوان با دستگاه میکروپیگمنتیشن انجام داد یا به صورت ترکیبی هم با دستگاه برقی و هم با قلم بلید برای اجرای پترن های فیبروز بهره برد.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

The difference between microblading and micropigmentation

با توجه به اینکه میکروبلیدینگ روش دستی میکرو است و میکروپیگمنتیشن روش برقی میکرو است شاید در ظاهر شباهت هایی داشته باشند اما در اصل تفاوت های مهمی  دارند که ادامه به آن میپردازیم

 

The difference between microblading and micropigmentation in durability

به علت اینکه میکروبلیدینگ با دست انجام میشود و فشار دست را باید کنترل شده باشد که باعث زخم های عمیق نشود، رنگ  تاتو در لایه های کم عمق تر پوست کاشت میشود ماندگاری آن کمتر است و بین ۶ ماه تا ۱ سال ماندگاری دارد ولی میکروپیگمنتیشن که با دستگاه برقی انجام میشود و به صورت ضربه های های خیلی سریع سوزن، رنگ تاتو در لایه های عمیق تری از پوست نفوذ میکند ماندگاری بیشتری دارد که حدود ۳ تا ۵ سال است.

 

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در ظاهر

با میکروبلیدینگ میتوان خطوط بسیاری ظریفی را طراحی کرد که در میکروپیگمنتیشن خطوط کمی ضخیم تر هستند که همین مورد باعث میشود ظاهر ابرو با میکروبلیدینگ بسیار طبیعی تر به نظر برسد. از طرفی رنگ های مور استفاده در میکروبلیدینگ عموما تیره هستند ولی در میکروپیگمنتیشن از رنگ های با تناژ های روشن نیز استفاده میشود.

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در هزینه ها

The difference between microblading and micropigmentation in appearance

معمولا کار هایی که با دست انجام میشود نسبت به روش هایی که با دستگاه انجام میشود هزینه بیشتری دارند که این در مورد میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن نیز این امر صدق میکند

 

Differences between microblading and micropigmentation in the dye used

در فرمولاسیون رنگ تفاوت خاصی نیست و اکثر برند های معروف و محبوبی که رنگ های تاتو تولید میکنند در فرمولاسیون رنگ از مواد معدنی و یا ارگانیک است ولی رنگ های مخصوص میکروبلیدینگ به صورت جامد تولید میشه و رنگ های میکروپیگمنتیشن به صورت نیمه مایع است البته میتوان با ترفند هایی از رنگ های میکروپیگمنتیشن برای کار بلیدینگ استفاده کرد.

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در کاربردشان

The difference between microblading and micropigmentation in their application

به لحاظ کلی این دو هم میکروبلیدینگ و هم میکروپیگمنتیشن هم برای ابرو کاربرد دارند و هم دیگر قسمت های صورت  و بدن ولی به علت اینکه میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلید ماندگاری بیشتری دارد عموما بلید برای ابرو بیشترین کاربرد را پیدا کرده و برای بقیه اجزای صورت و بدن از میکروپیگمنتیشن استفاده میشود.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن در عوارض و خطرات

هر دو روشی ایمن هستند مگر در مواردی که بعضی افراد نسبت به رنگ تاتو آلرژی داشته باشند و البته عوراضی مانند خراشیدگی، شبنم های خونی، التهاب وقرمزی بعد از انجام کار ایجاد میشود که اینها مقطعی است؛ عوارض بعد از انجام کار در میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن سریع تر رفع میشود.

►سخن پایانی در مورد فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

Concluding remarks on the difference between phibrows and microblading and micropigmentation

همانطور که در مقاله خواندید فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در اصل به صورت جدید بودن این روش ها اشتباه بین عموم راه افتاده و فیبروز را به عنوان یک روش مستقل از روش های میکرو میدانند و این به علت است که ارائه پترن های جدید طراحی ابرو توسط آکادمی فی که بسیار در طبیعی شدن نتایج میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن موثر بود و این دور روش را وارد مرحله ای جدید کرد، باعث این تصور اشتباه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *